27. 3. 2013

Fúkané orechové rožteky

Fúkané preto, lebo sa pri pečení "nafúknu" :) Mám viac receptov na tieto fúkané orechové rožteky. Ale tento, čo som našla iba nedávno na blogu dobre-jedlo.blogspot.sk sa mi zatiaľ zdá asi najlepší.


  • 200g hladkej múky
  • 400g práškového cukru
  • 250g masla
  • 1 lyžička sódy bikarbóny
  • 120g mletých vlašských orechov
- čokoládová poleva na ozdobu

V miske ručne zmiesim všetky suroviny a na pomúčenej doske vytvarujem do bochníka, ktorý dám na hodinku zachladiť. Formičky na rožky vymastím a vysypem hrubou múkou (nemusíte, ale budú sa vám horšie vyklápať). Formičky plním cestom asi tak nie celkom do polovice. Vždy si naplním iba toľko formičiek, koľko mi vojde na jeden plech, aby naplnené formičky dlho nečakali na pečenie. Pečiem  na 150°C asi 10 - 15 minút podľa toho, aké tmavé ich chcem (ja ich mám bledučké, vy si ich môžete upiecť aj na tmavšie). Rožteky by sa mali počas pečenia pekne nafúknuť. Prvých 5 minút neotvárajte rúru, aby vám rožteky nespľasli. Ešte teplé rožteky jemne vyklepnem z formičiek a nechám vychladnúť. Po vychladnutí konce rožkov namočíme do čokoládovej polevy.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk